Du er her

Ind- & fraflytning

Her kan du finde information om ind- og fraflytning på Plejecenter Ortved.

I nedenstående kan du læse om, hvad du selv skal sørge for og hvad vi tilbyder af ydelser.

Praktiske oplysninger

  • Indflytning

    Lejligheden tilbydes af Ringsted Kommunes Myndighedsenhed og udlejes gennem DAB-bolig A/S, som også udarbejder lejekontrakt.

    Når du overtager lejligheden, udleverer servicemedarbejderen eller afdelingslederen nøgler efter aftale, der passer til lejligheden. Ekstra nøgler kan købes. Døren til lejligheden kan låses indefra med vrider, og personalet har i nødstilfælde en hovednøgle til rådighed.

    Når du har aftalt at flytte ind, er det vigtigt, at du kontakter personalet og aftaler nærmere om selve flytningen. Så ved personalet, at du kommer, og kan tage godt imod dig og dine pårørende. Du kan finde centerlederen under kontaktpersoner i menupunktet Om Plejecenter Ortved.

    Der afholdes en indflytningssamtale mellem beboer, de pårørende og kontaktpersoner. Samtalen tilstræbes at finde sted inden for den første måned. Dette er bevidst valgt, så personalet har en mulighed for at lære beboeren at kende først.

  • Hjælpemidler

    Du skal medbringe dine personlige hjælpemidler f.eks. stok, rollator og kørestol.

    Myndighedsenhedens ergoterapeut vil ved behov vurdere, om der er brug for andre hjælpemidler.

    Alle lejligheder er forberedt til en personlift i soveafdelingen. Har du brug for lift, kan der ikke være lamper i loftet i den del af lejligheden.

  • Sengetøj, håndklæder mv.

    På Plejecenter Ortved medbringer man sit eget sengelinned og håndklæder. I ekstraordinære situationer kan vi udlåne dette.

    Husk alt tøj skal mærkes med chip fra start af. Dette gøres i vores vaskeri. Når der indkøbes nyt tøj, skal dette afleveres i afdelingen, der afleverer det i vaskeriet til mærkning. På den måde kan vi undgå, at tøjet forsvinder.

  • Fraflytning

    Ved fraflytning eller dødsfald meddeles dette af os, til boliganvisningen, servicemedarbejderen m. fl.

    Når stuen er tømt, aftales der flyttesyn med boliganvisningen.

  • Serviceaftale

    Betalingen for de ydelser, du vælger at købe, vil blive trukket i din pension. Serviceaftalen med valgfrie ydelser får du af din kontaktperson, som tager imod dig. Serviceaftalen bedes du underskrive og herefter aflevere til din kontaktperson.

  • Ydelser og services

    Kost - Betaling for kost dækker mad og drikke.

    Rengøring - Der betales et beløb for rengøringsartikler, den fælles støvsuger til boligen og fællesarealerne på plejecentret. Der bliver pudset vinduer ude og inde én gang i kvartalet. Dette fremgår af serviceaftalen, som udfyldes ved indflytning.

    Tøjvask - Betaling for vask af tøj, sengetøj og håndklæder kan vælges. Det er nødvendigt, at tøjet kan tåle maskinvask, da personalet ikke vasker tøj i hånden. Vælges ydelsen fra, betyder det, at al vask skal foregå af pårørende. Tøj, der skal renses, betales af borgeren selv.

    Toiletartikler - Toiletartikler såsom tandpasta, sæbe, shampoo, vaskeklude, hudcreme og barbergrej, indkøber borgeren selv. Centret betaler papirhåndklæder, engangshandsker og sæbe i badeværelset til medarbejderne.

Sidst opdateret

19.02.2021